Careers

Open positions
For all other job inquiries, please fill out the form below and submit.
To read our policy on work application information follow this link

DIGITAL GRAPHIC DESIGNER

I rollen som Digital Graphic Designer är du en viktig del av vår nybildade marknads-och e-handelsavdelning på MNO. Vi arbetar löpande med att paketera och marknadsföra olika varumärken och deras respektive e-shoppar. Vi söker nu efter en designer med välutvecklad känsla för grafisk design och bildbehandling, som brinner för marknadsföring i digitala kanaler (social, display, email, native etc.).

Din primära och övergripande arbetsuppgift blir att skapa kreativt och säljande material till förmån för marknadsföringskampanjer av varierande storlek, som sedan tas ut i olika digitala kanaler och till förmån för våra olika varumärken. Med hjälp av det rörliga och statiska bildmaterialet som finns att tillgå, utvecklar du allt från hela kampanjkoncept till mindre kommunikativa insatser.

Din uppgift som Digital Graphic Designer blir även att stärka varumärkesidentiteten hos våra e-handelsanknutna varumärken. Med hjälp av dynamiskt bildmaterial, rörligt som statiskt, kan du skapa mening och berättelse. Som en kreativ person med en känsla för rådande trender inom digital marknadsföring och sociala medier, har du också lätt för att hitta en idé där andra kör fast.

Du är erfaren inom grafisk design och rör dig enkelt inom Adobe Creative Suite. Som Digital Graphic Designer har du heller inga problem att redigera korta videos till förmån för exempelvis sociala medier vid behov.

Du kommer att arbeta jämsides med dina kollegor på avdelningen Marketing/E-com, som består av: E-commerce Coordinator, Marketing Manager & Art Director, Digital Sales Specialist, Social Media Manager & Customer Service Support. Utöver din avdelning har du även tillgång till fotografer, interns och byrå som står kan nyttjas utefter behov.

I rollen ansvarar du själv för att hitta nya möjligheter att använda sig av i sitt arbete. Till ditt stöd har du alltid din avdelning och framförallt personen som innehar tjänsten Marketing Manager.

Kvalifikationer & Egenskaper

  • Självgående och initiativtagande – du älskar att äga ditt grafiska ansvar.
  • Du ställer höga krav på dig själv och det grafiska materialet du levererar.
  • Du har mycket god kunskap och erfarenhet av att arbeta i Adobe Photoshop, Lightroom & Illustrator.
  • Du har dokumenterad och relevant arbetslivserfarenhet, antingen från byrå eller marknadsavdelning.
  • Du har goda grundläggande kunskaper i Adobe Premier & After Effects (eller liknande programvara för film/efterbehandling för video).
  • Du drar dig inte för trendspaning inom digital marknadsföring och håller dig uppdaterad om format och utveckling av digitala kanaler du producerar för.
  • Du har ett genuint intresse för att arbete med marknadsföring av fashion.
  • Relevant utbildning är ett plus, men inte ett krav. En väl dokumenterad portfolio och vilja att utvecklas väger tyngre.

Vi erbjuder dig:

  • Möjligheten att till stor del forma ditt dagliga arbete och direkt styra utfallet av dina arbetsuppgifter.
  • Möjligheten att dagligen arbeta inom e-handel och med fokus på digital marknadsföring skapa grafiskt material.
  • Möjligheten till varierande arbete med flera olika varumärken, grafiska uttryck, produktgrupper samt målgrupper i ditt dagliga arbete.
  • Att få tillhöra en relativt nybildad men ambitiös avdelning på MnO International, och på så sätt vara med och forma hur avdelningen utvecklas tillsammans.
  • En plattform för personlig utveckling och meriterade erfarenhet där ditt arbete påverkar kommunikation mot slutkonsument och slutligen all försäljning online.
  • Möjligheten att påverka hur MnO International som bolag utvecklas och tar ytterligare steg i en digital omställning.
  • Heltidsanställning med 6 månaders provanställning

Om MnO International AB

MnO International är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm, med filialer i Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn och Oslo. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi garanterar utmaning, utveckling och delaktighet!

Vi tror att en briljant person med rätt ambitioner verkligen kan få ut mycket av sin tid hos oss. MnO har en stark bakgrund inom B2B, men investerar nu mycket för att vår digitala B2C närvaro ska växa under kommande år, och med oss kan du göra det med. Du kommer bli en viktig del i ett tätt jobbande team med bred kunskap och bra gemenskap.

Vi är ca 75 personer som sitter på 3 000kvm med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se

OFFICE COORDINATOR

Vi söker nu en Office Coordinator full av glädje och energi.

Som Office Coordinator kommer du att ha övergripande ansvar över kontoret och se till att den dagliga driften flyter på. Du kommer vara vår enastående problemlösare med svaret på de flesta praktiska frågor.

Rollen innebär bl.a. upphandling av leverantörer, dagliga kontorsrelaterade uppgifter, arrangera kalas, boka resor och se till att vårt kontor är sådär utomordentligt trevligt och välskött!

Du kommer även att hjälpa till med administrativa uppgifter framförallt inom ekonomiavdelningen.

Som Office Coordinator består dina arbetsuppgifter bland annat av att bemöta besökare och kollegor på ett välkomnande sätt samt sedvanliga arbetsuppgifter såsom posthantering, beställning av varor, inköp av kontorsmaterial, etc. ingår även i dina dagliga rutiner. I din roll arbetar du vidare brett inom olika områden på företaget och är närvarande vid vissa delar av introduktion för nyanställda.

Du är det första leendet våra kunder möter och skall leverera förstklassig service för att göra ett bestående intryck.

Du säkerställer att alla besökare till kontoret och alla som kontaktar MnO per telefon eller mail alltid ges ett professionellt bemötande. Du är kontaktpersonen för kontoret beträffande receptionen, externa kontakter för kontorsservice, administration av budsändningar, mm.

Som person är du organiserad, ansvarstagande och noggrann. Då du jobbar i en serviceinriktad roll i kontakt med både kunder, leverantörer och medarbetare, är det viktigt att du har en positiv och lösningsorienterad attityd. Du förväntas vara proaktiv och trivas med att arbeta i ett högt tempo där du löser stora som små utmaningar. En stor del av arbetet handlar om att se vad som skall göras och bidra till att det dagliga arbetet på kontoret flyter på smidigt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förväntar oss att du är ansvarsfull och ordningsam med en positiv och professionell attityd. Du trivs i en samordnande roll, driver självständigt ditt arbete framåt med fokus på förbättringar samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Vidare tror vi att du är strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta – alltid med en hög servicemedvetenhet. Är du dessutom flexibel, prestigelös och uppskattar en arbetsdag som innefattar en stor variation av uppgifter där du vet hur du skall prioritera.

Några av arbetsuppgifterna är:

  • Ta emot besökare med exceptionell serviceanda
  • Ta emot inkommande samtal och se till att ärenden besvaras direkt eller kopplas vidare till rätt avdelning via växeln
  • Se över kontorets samtliga ytor och se till att det är snyggt och städat
  • Inköp och kartläggning av kommande inköp (kontorsmaterial, möbler etc.)
  • Fakturering, utbetalningar och enklare administration
  • Hantering av företagets bilpool
  • Beställningar och resebokningar
  • Paketbokningar, beställa bud, taxi mm.
  • Administrativt arbete (orderregistrering, kundservice, mm)
  • Ansvara för att kontorsservicen fungerar väl, såsom printrar, kontorsmaterial, postlämning, vidare distribution av varor, telefonlistor, dryck, osv.
  • Planera events, AW, frukostar och årliga personalfester

Din profil:

  • Slutförd gymnasieutbildning
  • Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet i liknande position
  • Har vana av administrativa arbetsuppgifter
  • Du är en utpräglad servicepersonlighet som har ett förtroendeingivande sätt att bemöta kunder och kollegor
  • Du är en positiv, initiativrik och självgående person som trivs i en dynamisk miljö med ett högt arbetstempo
  • Du har förmågan att hantera tvära kast och ansvarsfulla uppgifter med kort varsel
  • Du är självständig och handlingskraftig och ser när saker behöver göras. Du är initiativrik och kommer med förbättringsförslag vad gäller effektivisering och utveckling av kontorsservicen och de administrativa processerna.
  • Du är flexibel, prestigelös och van att representera på ett professionellt sätt
  • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
  • Du har goda datakunskaper och är trygg i hela Officepaketet
  • Du har B-körkort

Vi erbjuder dig:

  • En rolig arbetsplats där du är en mycket viktig pusselbit i ett snabbfotat entreprenörsdrivet företag
  • Frihet under eget ansvar och möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Arbetstiden är mellan 08:00-17:00, måndag-fredag. Ansökan skickar du till e-postadress: jobb@mno.se

Vi kommer att intervjua löpande så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm, med filialer i Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn och Oslo. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi garanterar utmaning, utveckling och delaktighet!

Vi är ca 75 personer som sitter på 3000kvm med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se

CUSTOMER SUPPORT COORDINATOR - UNDER ARMOUR

Under Armour är ett av världens ledande och mest snabbväxande sportvarumärken.

Vill du vara en del av att bygga upp Under Armour i Norden?

Vi söker nu en medarbetare till Customer Support för Under Armour som ska ingå i vårt back-office team.

VILKA ÄR VI?
MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi är ca 70 personer som sitter på 3000kvm med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se.

VAD SÖKER VI?

Som medarbetare på Under Armours Customer Supportavdelning är du en viktig del av relationen med våra kunder och samarbetspartners, samt ett stöd till interna funktioner.

Du är en första kontaktperson för varumärkesrelaterade och allmänna frågor, samt agerar som spindeln i nätet för många interna frågor. Du ingår i det administrativa teamet och arbetar nära säljorganisationen och vårt tredjepartslager.

Du förväntas vara flexibel, lösningsfokuserad, noggrann och att alltid ha kundupplevelsen i fokus. Du strukturerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar ansvar för att arbetet utförs korrekt. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo samt är utåtriktad, social och har god samarbetsförmåga.

Vi letar efter någon med stark ansvarskänsla, engagemang och utvecklingsdriv som vill vara med på vår spännande resa!

DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

  • Första kontakt för kunder och samarbetspartners i kundserviceärenden.
  • Ansvarig för generell problemlösning internt och externt, och agera som en länk mellan admin och sälj
  • Hantering av ordrar, reklamationer, returer och leveranser
  • Uppdatering och underhåll av kunddatabas
  • Bevaka och följa upp lagersaldon
  • Säkerställa hög nivå av kommunikation inom ansvarsområdet

DIN PROFIL

  • God erfarenhet från Kundservice eller liknande administrativt arbete är en förutsättning. Erfarenhet från e-handel/logistik är meriterande.
  • Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska. Övriga nordiska språk är meriterande, speciellt finska.
  • Du har en analytisk förmåga och öga för detaljer
  • Starka administrativa skills och kunskaper i Office (främst Excel)
  • Lösningsorienterad och serviceminded
  • Du har vana vid arbete i affärssystem (Microsoft Dynamics NAV är i synnerhet meriterande) och allmänt god kunskap inom IT
  • Erfarenhet och intresse från sport/mode är meriterande

Ange referensnummer: MNO-UA-SUP-1909

Välkommen med din ansökan snarast, då urval sker löpande

Vi tar emot ansökan via epost: jobb@mno.se

SOCIAL MEDIA/INFLUENCER MARKETING INTERN - UNDER ARMOUR

Under Armour is looking for a social media/influencer marketing intern.

Some of the tasks include:

  • Content creation
  • Media spend/buy
  • Research of influencers
  • Seeding
  • Social Media Strategy
  • SPM

It is a fast paced environment and a great opportunity for a driven, organized and outgoing person. We are a fun and creative team based in Hammarby Sjöstad.

This is an unpaid internship and we are looking for someone to start as soon as possible.  Please send your application to sanna.jansson@mno.se

E-COMMERCE SUPPORT

VAD SÖKER VI?

I vår digitala satsning så har vi ett antal plattformar för digital försäljning som befinner sig i en tillväxtfas och där vi behöver förstärkning. Som medarbetare på vår e-com avdelning så kommer du arbeta i ett tight team med driften och utvecklingen av våra digitala plattformar, samt arbeta nära respektive varumärke internt där det finns en digital närvaro.

Du är tillsammans med dina kollegor ansiktet utåt för kundservice- och supportrelaterade frågor. Utöver e-com teamet så ingår du även i ett administrativt team och arbetar nära marknadsavdelningen, våra varumärken samt vårt tredjepartslager.

Du förväntas vara flexibel, lösningsfokuserad, noggrann och att alltid ha kundupplevelsen i fokus. Du strukturerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och tar ansvar för att arbetet utförs korrekt. Du trivs med att arbeta i ett högt tempo samt är utåtriktad, social och har god samarbetsförmåga.

Vi letar efter någon med stark ansvarskänsla, engagemang och utvecklingsdriv som vill vara med på vår spännande resa!

DINA HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

  • Första kontakt för kunder i kundserviceärenden, både via mejl och telefon
  • Ansvarig för generell problemlösning och tekniska problem både internt och externt
  • Hantering av ordrar, reklamationer, returer och leveranser i våra affärssystem
  • Följa upp leveranser, utföra utredningar och trouble-shooting samt säkerställa tillhörande ekonomiska transaktioner
  • Bevaka och följa upp lagersaldon, tillsammans med vår lagerpersonal
  • Vara delaktig i processen att öka försäljningen och följa upp eventuella returorsaker
  • Säkerställa hög nivå av kommunikation inom ansvarsområdet

DIN PROFIL

  • God erfarenhet från Kundservice eller liknande administrativt arbete är en förutsättning. Erfarenhet från e-handel/logistik är starkt meriterande.
  • Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i tal och skrift både på engelska och svenska. Övriga nordiska språk är ett plus.
  • Du har en analytisk förmåga och öga för detaljer
  • Du besitter starka administrativa färdigheteter och kunskaper i Office
  • Du är lösningsorienterad och service-minded
  • Du har vana vid arbete i affärssystem (Microsoft Dynamics NAV är i synnerhet meriterande)
  • Goda kunskaper inom e-handelsprogrammet Centra samt Klarna är en stor fördel
  • Erfarenhet och intresse från sport/mode är ett plus!

VILKA ÄR VI?
MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi är ca 70 personer som sitter på 3000kvm med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se.

Ange referensnummer: MNO-B2C-1909

Välkommen med din ansökan snarast, då urval sker löpande

Vi tar emot ansökan via epost: jobb@mno.se

EXPORT MARKETING MANAGER – UNDER ARMOUR

Under Armour är ett av världens ledande och mest snabbväxande sportvarumärken. Vill du vara en del av att fortsätta bygga upp och utveckla Under Armour i Norden? MnO söker en marketing manager för våra exportmarknader, med ansvar för vår verksamhet i Norge, Danmark och Finland.

Du ansvarar för att vidareutveckla Under Armours befintliga strategiska och operativa marknadsföringsarbete på den norska, danska och finska marknaden. Du ansvarar för att utforma, implementera och följa upp marknadsplaner och budget för respektive land. Allt för att förtydliga varumärkespositionering, maximering av varumärkeskännedom, och driva genomförsäljning.

Du är en stresstålig problemlösare. Du är en kreativ och kommunikativ, både vad gäller tal och skrift, och är både strategiskt lagd och hands-on i ditt arbetssätt. Du har erfarenhet av att med goda resultat att bygga och genomföra marknadsplaner på en internationell marknad och sitter på bred kunskap om varumärket, produkter, trender på marknaden och sportindustrin i stort.

Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en dynamisk organisation och ett av branschens snabbast växande varumärken!

Det är meriterande med liknande tjänst ifrån andra varumärken.

Arbetsuppgifter

    • I nära samarbete med Export Manager och Country Managers utveckla och implementera våra nordiska och lokala marknadsplaner och budget.
    • Jobba nära säljorganisationen och utveckla relationer med, samt utforma och implementera, specifika marknadsplaner för nyckelkunder.
    • Koordinera externa och interna resurser som tex kommunikations och produktionsbyråer, in house AD mm.
    • Du rapporterar till nordisk marknadschef.
  • Du kommer resa till dina marknader löpande, och vara mycket närvarande där, men utgå från kontoret i Stockholm.

Din profil

    • 3 års erfarenhet motsvarande position.
    • Minst Kandidatexamen inom ekonomi/media/marknadsföring eller motsvarande
    • Du arbetar idag med marknadsföring, kanske inom sportbranschen
    • Du är en person som trivs bra i små team och med ett högt tempo där varje medlem är villig att göra det lilla extra för att nå målet!
    • God insikt i den skandinaviska sport marknaden är ett måste.
    • Mycket goda kunskaper inom Sociala och Digitala medier, samt Trade, Retail, PR och Sports Marketing.
    • Färdigheter i Adobe Creative Suite är meriterande.
    • Flytande i engelska i tal och skrift.
    • Mycket meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete i Danmark, Norge och/eller Finland.
    • Mycket meriterande om du talar danska, norska och/eller finska.
  • Välkommen in med en motiverande ansökan om varför just du skulle passa för denna roll!

MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm, med filialer i Göteborg, Helsingfors, Oslo och Köpenhamn. Försäljningen är idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter, genom en effektiv och professionell organisation och ett starkt engagemang. Vi är ca 75 personer och huvudkontoret på 3000kvm med kontor och showrooms ligger i Hammarby Sjöstad. För mer information se www.mno.se.

Körkortskrav
B
Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
Ersättning
Fast lön
Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@mno.se

Företag
MNO International AB

Referens

UAEXPMARK-2019-2