Careers

Open positions
For all other job inquiries, please fill out the form below and submit.
To read our policy on work application information follow this link

BRAND MANAGER INOM OUTDOOR/FASHION

MnO kommer att utöka sin portfölj inom Outdoor/Sport segmentet med och letar därför en ny strategisk och affärsdriven Brand Manager. Vilket varumärke det gäller kommer att tillkännages i samband med den fortsatta processen.
Vi erbjuder god stämning, medryckande utmaningar och stora möjligheter till att bidra och att utvecklas.

Som Brand Manager är du övergripande ansvarig för ett varumärke och ditt huvudansvar är att förvalta och förädla varumärket, maximera försäljningen och förbättra samtliga processer för att möjliggöra detta. Du kommer, tillsammans med ditt team, ansvara för försäljning, inköp, marknadsföring, kund- och leverantörsrelationer, administration och customer service. Din roll fokuserar på att få alla dessa funktioner att arbeta på bästa vis tillsammans för att växa varumärket. Det finns stor möjlighet att påverka och sätta din prägel på hur vi arbetar internt och externt. Du är övergripande ansvarig för kommunikationen av varumärket och förväntas att strategiskt stärka varumärket och vara proaktiv i ditt tänkande.

Eftersom du har ett tydligt resultatansvar krävs det att du som person gillar att jobba mot högt uppsatta mål. Planering och upprättande av försäljningsbudget samt löpande uppföljningar, analyser och rapportering av resultat är en viktig del av arbetet.

ARBETSUPPGIFTER

• Ansvara för försäljningsbudget, uppföljning och rapportering, och det löpande arbetet med detta tillsammans med säljare och partners
• Direkt delta i säljarbetet
• Kontakt med och ansvarig för relationen till kunder, leverantörer och andra samarbetspartners
• Ansvarig för att planera och genomföra säljmöten med kunder och samarbetspartners
• Personalansvar för övriga medlemmar av ditt team

PERSONLIGA EGENSKAPER & KVALIFIKATIONER

• Du är strukturerad och noggrann, och kan hålla många olika uppgifter igång samtidigt
• Mycket hög analytisk och strategisk förmåga och vana att arbeta insiktsdrivet
• Förmåga att se affären, älska siffror och är driven av mål
• Du trivs med att ha mycket ansvar och fatta beslut
• Du trivs att arbeta i högt tempo och klarar av höga krav
• Du har dokumenterad relevant bakgrund, helst inom branschen. Områden du har arbetat inom kan vara:
o Försäljning
o Produktion/inköp
o Marknad

• Din samarbetsförmåga är av största betydelse då du är ett naturligt bollplank mot övriga i teamet
• Du har mycket god kommunikationsförmåga, och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift, på svenska och engelska
• Du är prestigelös och drivs av att arbeta såväl strategiska som operativa frågor.

Tjänsten är baserad i Stockholm och en del resor förekommer i tjänsten.

Körkortskrav
B

Ange referensnummer: BM-MNO-1904
Välkommen med din ansökan snarast, då urval sker löpande

Office Manager

MnO International AB söker nu en Office Manager full av glädje och energi.

Som Office Manager kommer du att ha övergripande ansvar över kontoret och se till att den dagliga driften flyter på. Du underlättar och supporterar för kollegor och är behjälplig med uppgifter som t.ex. resebokningar, inköp av kontorsmaterial etc. Du ansvarar även för alla abonnemang, är kontaktperson gentemot en rad av företagets leverantörer.

Som Office Manager består dina arbetsuppgifter bland annat av att bemöta besökare och kollegor på ett välkomnande sätt samt sedvanliga arbetsuppgifter såsom posthantering, beställning av varor, inköp av kontorsmaterial, etc. ingår även i dina dagliga rutiner. I din roll arbetar du vidare brett inom olika områden på företaget och är närvarande vid vissa delar av introduktion för nyanställda. Som Office Manager hos MnO är du det första leendet våra kunder möter och skall leverera förstklassig service för att göra ett bestående intryck.

Du säkerställer att alla besökare till kontoret och alla som kontaktar MnO per telefon eller mail alltid ges ett professionellt bemötande. Du är kontaktpersonen för kontoret beträffande receptionen, externa kontakter för kontorsservice, administration av budsändningar, mm.

Som person är du organiserad, ansvarstagande och noggrann. Då du jobbar i en serviceinriktad roll i kontakt med både kunder, leverantörer och medarbetare, är det viktigt att du har en positiv och lösningsorienterad attityd. Du förväntas vara proaktiv och trivas med att arbeta i ett högt tempo där du löser stora som små utmaningar. En stor del av arbetet handlar om att se vad som skall göras och bidra till att det dagliga arbetet på kontoret flyter på smidigt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förväntar oss att du är ansvarsfull och ordningsam med en positiv och professionell attityd. Du trivs i en samordnande roll, driver självständigt ditt arbete framåt med fokus på förbättringar samtidigt som du har en god samarbetsförmåga. Vidare tror vi att du är strukturerad och noggrann i ditt sätt att arbeta – alltid med en hög servicemedvetenhet. Är du dessutom flexibel, prestigelös och uppskattar en arbetsdag som innefattar en stor variation av uppgifter där du vet hur du skall prioritera.

Några av arbetsuppgifterna är:

  • Ta emot besökare med exceptionell serviceanda
  • Ta emot inkommande samtal och se till att ärenden besvaras direkt eller kopplas vidare till rätt avdelning via växeln
  • Se över kontorets samtliga ytor och se till att det är snyggt och städat
  • Inköp och kartläggning av kommande inköp (kontorsmaterial, möbler etc.)
  • Fakturering, utbetalningar och enklare administration
  • Hantering av företagets bilpool
  • Beställningar och resebokningar
  • Paketbokningar, beställa bud, taxi mm.
  • Administrativt arbete (orderregistrering, kundservice, mm)
  • Ansvara för att kontorsservicen fungerar väl, såsom printrar, kontorsmaterial, postlämning, vidare distribution av varor, telefonlistor, dryck, osv.
  • Planera events, AW, frukostar och årliga personalfester

Din profil:

  • Slutförd gymnasieutbildning
  • Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet i liknande position
  • Har vana av administrativa arbetsuppgifter
  • Du är en utpräglad servicepersonlighet som har ett förtroendeingivande sätt att bemöta kunder och kollegor
  • Du är en positiv, initiativrik och självgående person som trivs i en dynamisk miljö med ett högt arbetstempo
  • Du har förmågan att hantera tvära kast och ansvarsfulla uppgifter med kort varsel
  • Du är självständig och handlingskraftig och ser när saker behöver göras. Du är initiativrik och kommer med förbättringsförslag vad gäller effektivisering och utveckling av kontorsservicen och de administrativa processerna.
  • Du är flexibel, prestigelös och van att representera på ett professionellt sätt
  • Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska
  • Du har goda datakunskaper och är trygg i hela Officepaketet

Vi erbjuder dig:

  • En rolig arbetsplats där du är en mycket viktig pusselbit i ett snabbfotat entreprenörsdrivet företag
  • Frihet under eget ansvar och möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med sex månaders provanställning. Arbetstiden är mellan 08:00-17:00, måndag-fredag.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Victoria Froststen victoria.froststen@mno.se

Vi kommer att intervjua löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart du får möjlighet.

Ansökan

Ange referensnummer: OM-MNO-1905

Varmt välkommen med din ansökan!

COUNTRY MANAGER NORWAY – UNDER ARMOUR

Under Armour er et av verdens ledende og raskest voksende sportvaremerker. Vil du väre en av dem som bidrar til å bygge opp Under Armour i Norge? MNO söker en Country Manager som er ansvarlig for salg og vekst av Under Armour i Norge.

Du kommer til å ha det overordnede ansvaret for å utvikle strategi og salg i Norge. Det innebärer at du skal nå gitte omsetningsmål. Du er også ansvarlig for forhandlinger med våre kunder. Det er din oppgave å se til at marginaler, avtaler og rabattstrukturer fölger MnO’s planer og direktiver.

Hvem er du?
Du har sterk interesse for salgsprosessen og er nöyaktig, også når det gjelder budsjettarbeid og oppgaver knyttet til tall og resultater.
Du er sosial og håndterer nye relasjoner på en profesjonell måte. I tillegg skal eksisterende relasjoner opprettholdes.
Du liker å reise i Norge.
Du behersker også å ha mange baller i luften samtidig. Du sörger for at alle funksjoner drar i samme retning, og leverer forventet resultat. Ditt ansvar strekker seg fra strategisk langsiktig planlegging til å få den daglige driften til å fungere.

Vi tilbyr varierte arbeidsoppgaver i en dynamisk organisasjon, med et av bransjens raskest voksende varemerker!

Erfaring fra lignende stilling vil väre en fordel.

Arbeidsoppgaver
• Ditt hovedansvar er salg og vekst innen ditt markedsområde.
• Du kommer sammen med markedsföringsansvarlig til å drive vår kommunikasjon, samt å sikre markedsföringsplanene for Norge.
• Du har hovedansvar mot Key Accounts.
• Du har budsjettansvar.
• Du har ansvar for at MnO’s retningslinjer gjeldende marginaler etterfölges.
• Du kommer sammen med Sales Manager Nordic til å ha full oversikt over samtlige trade terms og kundespesifikke villkår.
• Du rapporterer direkte til Sales Manager Nordic.
• Vi ser gjerne at du har personalansvar, enten direkte eller på sikt. Du vil også väre delaktig i eventuelle rekrutteringsprosesser.

Din profil
• Du har dokumentert erfaring fra salg, helst innen sportbransjen.
• Du har gjerne personalerfaring og er vant til å lede grupper.
• Du er svärt strukturert og er fokusert på tall og detaljer.
• Du liker å ha mange baller i luften, og er opptatt av å arbeide mot satte mål!
• Du berhersker norsk og engelsk flytende.
• Du har god erfaring innen IT og kan raskt läre nye programmer og systemer.
• Du liker og er dyktig til å holde presentasjoner.

Velkommen med en motiverende söknad om hvorfor dette er rollen for deg!

For eventuelle spörsmål angående stillingen, kontakt Sales Manager Nordics – Javad Dejbakhsh – på javad@mno.se

Krav til förerkort
Klasse B

Stillingstype og arbeidstider
Fast ansettelse
Heltid

Lönn
Fast lönn med bevegelig bonus

Hvordan söke stillingen?
Send inn din CV og et personlig brev til jobb@mno.se, oppgi referansenr UANO-19
söknadsfrist 2019-06-30

KEY ACCOUNT MANAGER – UNDER ARMOUR

Under Armour är ett av världens ledande och mest snabbväxande sportvarumärken. Vill du vara en del av att bygga upp Under Armour i Norden? MnO söker en Key Account Manager som är ansvarig för vår försäljning av Under Armour till ett antal nyckelkunder och buying groups.

Du är driven av försäljning och av att bygga långsiktiga relationer. Du är affärsdriven och tycker om att se hela affären från start till mål, dvs från förarbete till genomförsäljning och uppföljning, och ger bra service. Du har bra koll på marginal, avtal och rabattstruktur och att de är enligt plan och direktiv. Du är en lagspelare som ändå leds av ett personligt driv att uppnå högt uppsatta mål!

Du är noggrann och drivs av ordning och reda gällande siffror. Du är social och hanterar nya relationer på ett bra sätt samt underhåller befintliga. Ditt ansvar spänner ifrån strategisk långsiktig planering till daglig operativt arbete.

Vi söker medarbetare som är hungriga och vill utvecklas! Vi ser gärna att du kommer till oss med mycket erfarenhet och lärdomar och vill fortsätta att spetsa dina färdigheter hos oss. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en dynamisk organisation och ett av branschens snabbast växande och mest spännande varumärken!

Arbetsuppgifter

• Skapa produktiva, professionella relationer med nyckelpersoner på tilldelade kundkonton
• Uppfylla tilldelade mål för lönsam försäljningsvolym och strategiska mål i tilldelade konton
• Proaktivt leda en gemensam företagsstrategisk planeringsprocess som utvecklar ömsesidiga prestationsmål, finansiella mål och kritiska milstolpar under en treårsperiod
• Proaktivt utvärdera, klargöra och validera kundbehov löpande
• Leda utveckling av lösningar som bäst tillgodoser kundernas behov, samtidigt som alla nödvändiga interna resurser engageras
• Du rapporterar direkt till VD/Säljchef, samt även till viss del direkt till Under Armours Europakontor i Amsterdam

Din profil

• Du har flerårig dokumenterad erfarenhet av försäljning, helst inom sportbranschen
• Det är meriterande med liknande tjänst ifrån andra varumärken
• Du är mycket strukturerad och fäster stor vikt vid siffror och detaljer
• Du är van vid att skapa och genomdriva långsiktiga strategiska planer
• Du behärskar svenska och engelska flytande
• Du har god IT vana och är snabblärd i nya program och system, och behärskar framförallt Excel väl
• Du tycker om och är duktig på att hålla i presentationer, och behärskar PowerPoint väl

Välkommen in med en motiverande ansökan om varför just du skulle passa för denna roll!

FIELD SALES – UNDER ARMOUR

Under Armour är ett av världens ledande och mest snabbväxande sportvarumärken. Vill du vara en del av att bygga upp Under Armour i Norden? MnO söker en Field Sales som är ansvarig för vår försäljning av Under Armour till fristående och kedjeanslutna butiker.

Du är driven av försäljning och av att bygga relationer. Du är affärsdriven och tycker om att se hela affären från start till mål, dvs från förarbete till genomförsäljning och uppföljning, och ger bra service. Du drivs i grunden av att träffa människor och bygga långsiktiga relationer. Du är en lagspelare som ändå leds av ett personligt driv att uppnå högt uppsatta mål!

Du är noggrann och drivs av ordning och reda gällande siffror. Du är social och hanterar nya relationer på ett bra sätt samt underhåller befintliga. Du gillar att resa och träffa kund. Du gillar och behärskar att hålla många bollar i luften. Ditt primära fokus är det operativa arbetet, men du ska även kunna driva en långsiktig, strategisk planering.

Vi söker medarbetare som är hungriga och vill utvecklas! Vi ser gärna att du kommer till oss med erfarenhet och lärdomar men även dig som vill fortsätta att utveckla dina färdigheter hos oss. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en dynamisk organisation och ett av branschens snabbast växande och mest spännande varumärken!

Arbetsuppgifter

• Ta fullt ansvar över samtliga konton du ansvarar för, från kundbesök, utbildning i butik, införsäljning till genomförsäljning och uppföljning
• Löpande hitta nya försäljningsmöjligheter
• Maximera försäljning och arbeta med att förstärka genomförsäljning
• Skapa produktiva, professionella relationer med nyckelpersoner hos dina kunder
• Du rapporterar till försäljningsansvarig i Sverige

Din profil

• Du har dokumenterad erfarenhet av försäljning, helst inom sportbranschen
• Du drivs i grunden av relationsbyggande och försäljningsmål!
• Du är i grunden en servicemänniska
• Du är mycket strukturerad och fäster stor vikt vid siffror och detaljer
• Du tycker om ha många bollar i luften samtidigt, och drivs av att arbeta mot mål!
• Du behärskar svenska och engelska flytande
• Du tycker om och är duktig på att hålla i presentationer, och behärskar PowerPoint väl

Välkommen in med en motiverande ansökan om varför just du skulle passa för denna roll!

Fieldset

 

Verification