Careers

Open positions
For all other job inquiries, please fill out the form below and submit.
To read our policy on work application information follow this link

SUPPLY CHAIN MANAGER – UNDER ARMOUR

Under Armour är ett av världens ledande och mest snabbväxande sportvarumärken. Vill du vara en del av att bygga upp Under Armour i Norden? MnO söker en Supply Chain Manager för Under Armour som ska vara med och leda vår back-office team. Du är ansvarig för samtliga administrativa och logistiska processer vad gäller Under Armour för samtliga marknader i Norden.

Du leder ett team bestående av fyra personer. Du ska tillsammans med dem ansvara för att orderboken är uppdaterad och korrekt, förse kunder löpande med den information de efterfrågar, se till att leveranser kommer in på lager och levereras ut i tid samt att uppföljning och customer service fungerar enligt direktiv. Du rapporterar direkt till COO och arbetar även nära säljansvariga på samtliga marknader. Du är vår administrativa och logistiska huvudkontakt mot Under Armours Europakontor i Holland, och ansvarar för att den dialogen sköts på bästa vis. Du är ansvarig för våra inköpsprocesser och ska säkerställa att inköpen sköts korrekt enligt direktiv. Du tycker om system, är lättlärd inom IT och har lätt för att se flöden och sammanhang.

Du är väldigt noggrann och drivs av ordning och reda gällande siffror och flöden. Du gillar och behärskar att hålla många bollar i luften. Du ser till att alla funktioner inom ditt team drar åt samma håll och levererar resultat enligt plan. Ditt arbete och ansvar spänner ifrån strategisk långsiktig planering till att få den dagliga operativa driften att fungera. Du tycker om en blandning av operativt arbete och strategiskt planerande.

Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en dynamisk organisation och ett av branschens snabbast växande varumärken!

Det är meriterande med liknande tjänst ifrån andra varumärken.

Arbetsuppgifter

• Ditt huvudansvar rör de administrativa processerna för Under Armour
• Du kommer med ditt team arbeta nära kunder, internt med COO, Säljchef och säljansvariga samt med motparter hos leverantör i Holland
• Du ansvarar för att samtliga logistiska flöden planeras och utförs enligt plan
• Du rapporterar direkt till COO
• Du har personalansvar och ska vara väl insatt i samtliga funktioner inom ditt ansvarsområde och löpande arbeta för att optimera arbetet inom resp område

Din profil

• Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete, helst inom sportbranschen eller liknande bransch
• Du har gärna erfarenhet av personal och att leda grupper
• Du är mycket strukturerad och fäster stor vikt vid siffror och detaljer
• Du tycker om att ha många bollar i luften samtidigt, och drivs av att arbeta mot mål!
• Du behärskar svenska och engelska flytande, kunskap i finska och/eller danska är meriterande
• Du har mycket god IT vana, är duktig på Excel och är snabblärd i nya system och program; erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV är särskilt meriterande

Välkommen in med en motiverande ansökan om varför just du skulle passa för denna roll!

Ange referens UASCM-2018-07

Grafisk Designer

Som grafisk designer ansvarar du för utförandet av all grafisk produktion som sker till förmån för införsäljning av kollektioner, butiksytor och kontorsmaterial.

Det dagliga arbetet ägnas åt produktion för samtliga varumärken under MNO International; Drop Of Mindfulness, Dry Lake, Savvy Citizen, Mountain Works, New Era, Under Armour, Woolrich, Rut & Circle, MNO Fashion Outlet, MNO Sports Outlet, AV33 & Woolrichbutikerna.

Arbetsuppgifter

• Skapa, utveckla och leverera Lookbooks/Brandbooks, både print och digital tex i PDF-format
• Producera original till förmån för butiksskyltar, foliering utomhus, inredning för showrooms etc.
• Uppdatering och skapande av grafiska profiler eller liknande manualer
• Producera original för övrigt butiksmaterial som brandade påsar, tejp, eller annan inredning etc.
• Powerpointmallar
• Brev/kuvertmallar
• Visitkort
• Bildretuschering
• Bildbeskäring/anpassning för webb och print
• Enklare animerade bildspel till butik och kontorsskärmar

Övrig produktion vid behov

• Statiskt bildmaterial för sociala medier
• Enklare videomaterial för sociala medier
• E-handel (banners, splashar och andra grafiska ytor)
• Banners och annat grafiskt innehåll för nyhetsbrev
• Events (inbjudan/övrigt grafiskt vid behov)

Du arbetar tillsammans med AD/Marketing Manager för att utveckla materialet, säkerställa deadlines och för att kvalitetssäkra.

Krav på kompetens inom:
- Adobe Photoshop
- Adobe Illustrator
- Adobe InDesign
- Adobe Lightroom
- Office (Word, Powerpoint)
- Grafisk produktion för print

Utmärkande om du har kompetens inom:
- Filmredigering (Adobe Premier/Final Cut
- Adobe After Effects
- Sketch

Personlig profil

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning
• Kreativ
• ”Hands on”
• Bra på att planera
• Helhetstänkande
• Effektiv
• Van att arbeta mot deadlines

Använd formuläret nedan för att skicka in din ansökan.
Tillträde sker omgående.

Retail Manager

Denna tjänst innefattar det fulla ansvaret för MnOs egen retail. I dagsläget innefattar det fem butiker, AV33, Woolrich Stockholm, Woolrich Göteborg, MnO sportsoutlet i Barkarby samt MnO fashion outlet i Sjöstan. Personalansvar tillsammans med butikscheferna och framför allt personalansvar över butikscheferna. Det finns en framtidsplan att växa i form av nya butiker och då framför allt med Under Armour, men även de andra varumärkena. Vi har rätt att sälja i hela Skandinavien och det arbetar vi för att kunna göra.

Kort info om de befintliga butikerna:

MnO fashion outlet är en butik som ligger under kontoret i Hammarby Sjöstad och den är inriktad på att driva både interna och externa events samt sälja alla nio varumärken i butiken. Den största potentialen för denna butik är framför allt kring olika typer av events. Vi har stora möjligheter att samarbeta med framför allt Under Armour och därigenom göra events som butiken håller i men på plats ute hos företag och samarbetspartners.

MnO sports outlet är en outlet i Barkarby där 85% av omsättningen kommer ifrån Under Armour och resterande fördelas mellan New Era, Drop of mindfulness och Mountain Works, där NE utgör den största delen av dessa tre varumärken. Här finns det en stor potential. Det handlar mycket om att säkerställa smarta varuflöden och arbete med produkterna när de väl är på plats i butiken.

Woolrich Göteborg är en butik som säljer bra, det är en Brand store och vi säljer därför bara premiumvarumärket Woolrich i den. Potentialen är stor och vi tror att vi genom förenklade och förtydligade arbetsrutiner både internt och externt mot Woolrich kan bli ännu bättre.

Woolrich Stockholm är även den en Woolrich brandstore. Butiken är välfungerande men fortfarande med en del outnyttjad potential och då framför allt kring arbetsrutiner och sortiment.

Av33 är en premiumsportbutik som säljer framför allt UA, New era och Drop of mindfulness. Butiken har funnits sen februari 2016 och ligger på Avenyn 33.

I den närmaste framtiden är det UA-butiker som står på agendan. Vi tittar på lokaler för att öppna en flagship i Stockholm.

Arbetsuppgifter

• Driva försäljning genom butikerna
• Säkerställa att det vardagliga arbetet fungerar, givetvis genom och tillsammans med butikscheferna
• Personalvård med fokus på butikscheferna
• Skapa säljtävlingar och andra försäljningsdrivande åtgärder
• Inköp av produkter och kollektioner, i samspråk med butikschefer
• Anpassning av sortiment
• Planera och säkerställa att butikerna vet hur försäljningsplanen ser ut kring produkter och kollektioner
• Implementera och ta fram arbetsrutiner och arbetsstrategier tillsammans med Retail Director kring helheten för Retail.
• Få alla att vilja arbeta efter uppsatta mål och strukturer på ett effektivt sätt
• Kommunicera och var länken mellan kontor och butiker, få alla att prata samma språk och förstå varandra.
• Kontakt med leverantörer, alltså Woolrich Italien och UA framför allt. Där finns det dock ett uppdelat kontaktansvar men en stor del ligger på Retail Managern.
• Bygga förtroende hos butikens personal och få dem att lita på att de strategiska val vi gör är rätt
• Ansvarar för utveckling av försäljningen genom försäljningsaktiviteter och kampanjer. Även utveckla exponeringen av respektive varumärke och butik
• Marknadsföring och dialog med olika hyresvärdar
• Analysera och kontrollera försäljningsutvecklingen, mot budget och föregående år. Analysera och leverera olika nyckeltal och KPI:er
• Säkerställ att vi alltid ger kunden den optimala köpupplevelsen utifrån respektive butiks fokus
• Vara med och ta fram marknadsaktiviteter och kampanjer och sedan verkställa dem
• Motivera och engagera personal i butikerna och då huvudsakligen butikscheferna
• Jobba kontinuerligt för att förbättra arbetssituationen för personalen i butiken. Minska stress och missförstånd genom att förbättra exempelvis schemaplanering, framförhållning av olika små som stora frågor och inte minst förbättra den allmänna kommunikationen och där igenom minska missförstånd.
• Understödja butikscheferna i de frågor som de känner är övermäktiga.
• Identifiera nya affärsmöjligheter, både genom befintliga butiker men också genom helt nya möjligheter. Butikslägen, butikstyper mm
• Ansvara för helheten, få alla delar i retail att fungera effektivt och bra. Skapa mer försäljning.

Retail Manager är stationerad på kontoret i Hammarby Sjöstad men kommer att besöka butikerna regelbundet på mer eller mindre veckobasis, både i Göteborg och Stockholm. Med detta sagt ingår det en del resande då alla butiker bör besökas minst varannan vecka. Detta innebär också att en del hotellnätter kommer förekomma.

Personlig profil

Vi söker dig som är;

• Driven
• Konstruktiv
• Utvecklande
• Bra på att motivera och stimulera andra
• Banbrytande
• Inspirerande
• Tidigare erfarenhet från en liknande roll
• ”Hands on”
• Försäljnings- & resultatmedveten
• Förstår kopplingen mellan mjuka och hårda värden

Extra säljare Woolrich, MnO Sports Outlet & MnO Fashion Outlet

Just nu söker vi extra säljare till vår pool för butikerna Woolrich, MnO Sports Outlet och MnO Fashion Outlet. Vi söker en person som är en driven och engagerad med kunskap inom mode och sport. Du har en utpräglad servicekänsla där kunden alltid är i fokus och du har förmågan att bibehålla ditt leende även när det är mycket att göra. Vi tror att du med en positiv inställning alltid agerar professionellt samt ser möjligheter i alla lägen. Hos oss är man alltid en del av teamet.

Vi erbjuder dig ett roligt och utvecklande arbete i en inspirerande miljö. Du blir en del av ett högpresterande team, tillsammans med vilka du blir butikens ansikte utåt.

Sist, men inte minst, är du resultatinriktad och van att arbeta mot uppsatta mål.

Tjänster kräver flexibilitet med tillträde omgående.

MnO international AB är ett distribuerande företag inom modebranschen som företräder ett urval av noga utvalda kvalitetsmärken gentemot främst den skandinaviska marknaden. Företaget grundades 1997 och är beläget i stora, moderna lokaler med egna showrooms i Hammarby Sjöstad. I dagsläget finns drygt 70 anställda på företaget; 25 butikssäljare och ett stort antal säljbyråer som MnO samarbetar med på olika marknader för att säkerhetsställa bästa möjliga service för varje varumärke. MnO International´s filosofi bygger på starka och långsiktiga relationer med sina partners, återförsäljare, tillverkare och försäljningsagenter. Deras imponerande portfölj består av spännande märken indelade i divisionerna Fashion och Sport.

Använd formuläret nedan för att skicka in din ansökan .
Tillträde sker omgående.

Butikssäljare AV33 - Göteborg

AV33 är en premiumsportbutik som framför allt fokuserar på Under Armour och New Era. Butiken har funnits i ca 2 år och den börjar etablera sig som ett sportbutiksnamn i Göteborg. För att vi ska kunna fortsätta utvecklas i den takt vi vill behöver vi fler duktiga medarbetare och därför söker vi nu dig som är en driven och hängiven säljare med känsla för butiksflöden och merchandising.

Det är såklart en fördel och meriterande om du är sportintresserad och därmed använder den typ av produkter som vi säljer i butiken. Arbetet innebär att ge den bästa tänkbara servicen och kunskapsförmedlingen till våra kunder. Vi sätter alltid kunden i första rummet och vill alltid överträffa kundens förväntningar på oss som butik men även de produkter vi säljer.

I arbetsuppgifterna ingår vanliga butikssysslor såsom påfyllning av varor, skyltning, prismärkning, kassahantering, lageruppgifter, galgning, sälj, service, kundbemötande och andra sysslor som för dagen anses nödvändiga.

Vi ser gärna att du har fyllt 18 och tidigare erfarenhet är inte ett krav men däremot meriterande. 

Fieldset

 

Verification