Careers

Open positions
For all other job inquiries, please fill out the form below and submit.
To read our policy on work application information follow this link

Retail Manager

Denna tjänst innefattar det fulla ansvaret för MnOs egen retail. I dagsläget innefattar det fem butiker, AV33, Woolrich Stockholm, Woolrich Göteborg, MnO sportsoutlet i Barkarby samt MnO fashion outlet i Sjöstan. Personalansvar tillsammans med butikscheferna och framför allt personalansvar över butikscheferna. Det finns en framtidsplan att växa i form av nya butiker och då framför allt med Under Armour, men även de andra varumärkena. Vi har rätt att sälja i hela Skandinavien och det arbetar vi för att kunna göra.

Kort info om de befintliga butikerna:

MnO fashion outlet är en butik som ligger under kontoret i Hammarby Sjöstad och den är inriktad på att driva både interna och externa events samt sälja alla nio varumärken i butiken. Den största potentialen för denna butik är framför allt kring olika typer av events. Vi har stora möjligheter att samarbeta med framför allt Under Armour och därigenom göra events som butiken håller i men på plats ute hos företag och samarbetspartners.

MnO sports outlet är en outlet i Barkarby där 85% av omsättningen kommer ifrån Under Armour och resterande fördelas mellan New Era, Drop of mindfulness och Mountain Works, där NE utgör den största delen av dessa tre varumärken. Här finns det en stor potential. Det handlar mycket om att säkerställa smarta varuflöden och arbete med produkterna när de väl är på plats i butiken.

Woolrich Göteborg är en butik som säljer bra, det är en Brand store och vi säljer därför bara premiumvarumärket Woolrich i den. Potentialen är stor och vi tror att vi genom förenklade och förtydligade arbetsrutiner både internt och externt mot Woolrich kan bli ännu bättre.

Woolrich Stockholm är även den en Woolrich brandstore. Butiken är välfungerande men fortfarande med en del outnyttjad potential och då framför allt kring arbetsrutiner och sortiment.

Av33 är en premiumsportbutik som säljer framför allt UA, New era och Drop of mindfulness. Butiken har funnits sen februari 2016 och ligger på Avenyn 33.

I den närmaste framtiden är det UA-butiker som står på agendan. Vi tittar på lokaler för att öppna en flagship i Stockholm.

Arbetsuppgifter

• Driva försäljning genom butikerna
• Säkerställa att det vardagliga arbetet fungerar, givetvis genom och tillsammans med butikscheferna
• Personalvård med fokus på butikscheferna
• Skapa säljtävlingar och andra försäljningsdrivande åtgärder
• Inköp av produkter och kollektioner, i samspråk med butikschefer
• Anpassning av sortiment
• Planera och säkerställa att butikerna vet hur försäljningsplanen ser ut kring produkter och kollektioner
• Implementera och ta fram arbetsrutiner och arbetsstrategier tillsammans med Retail Director kring helheten för Retail.
• Få alla att vilja arbeta efter uppsatta mål och strukturer på ett effektivt sätt
• Kommunicera och var länken mellan kontor och butiker, få alla att prata samma språk och förstå varandra.
• Kontakt med leverantörer, alltså Woolrich Italien och UA framför allt. Där finns det dock ett uppdelat kontaktansvar men en stor del ligger på Retail Managern.
• Bygga förtroende hos butikens personal och få dem att lita på att de strategiska val vi gör är rätt
• Ansvarar för utveckling av försäljningen genom försäljningsaktiviteter och kampanjer. Även utveckla exponeringen av respektive varumärke och butik
• Marknadsföring och dialog med olika hyresvärdar
• Analysera och kontrollera försäljningsutvecklingen, mot budget och föregående år. Analysera och leverera olika nyckeltal och KPI:er
• Säkerställ att vi alltid ger kunden den optimala köpupplevelsen utifrån respektive butiks fokus
• Vara med och ta fram marknadsaktiviteter och kampanjer och sedan verkställa dem
• Motivera och engagera personal i butikerna och då huvudsakligen butikscheferna
• Jobba kontinuerligt för att förbättra arbetssituationen för personalen i butiken. Minska stress och missförstånd genom att förbättra exempelvis schemaplanering, framförhållning av olika små som stora frågor och inte minst förbättra den allmänna kommunikationen och där igenom minska missförstånd.
• Understödja butikscheferna i de frågor som de känner är övermäktiga.
• Identifiera nya affärsmöjligheter, både genom befintliga butiker men också genom helt nya möjligheter. Butikslägen, butikstyper mm
• Ansvara för helheten, få alla delar i retail att fungera effektivt och bra. Skapa mer försäljning.

Retail Manager är stationerad på kontoret i Hammarby Sjöstad men kommer att besöka butikerna regelbundet på mer eller mindre veckobasis, både i Göteborg och Stockholm. Med detta sagt ingår det en del resande då alla butiker bör besökas minst varannan vecka. Detta innebär också att en del hotellnätter kommer förekomma.

Personlig profil

Vi söker dig som är;

• Driven
• Konstruktiv
• Utvecklande
• Bra på att motivera och stimulera andra
• Banbrytande
• Inspirerande
• Tidigare erfarenhet från en liknande roll
• ”Hands on”
• Försäljnings- & resultatmedveten
• Förstår kopplingen mellan mjuka och hårda värden

EXPORT MARKETING MANAGER – UNDER ARMOUR

Under Armour är ett av världens ledande och mest snabbväxande sportvarumärken. Vill du vara en del av att fortsätta bygga upp och utveckla Under Armour i Norden? MnO söker en marketing manager för våra exportmarknader, med ansvar för vår verksamhet i Norge, Danmark och Finland.

Du ansvarar för att vidareutveckla Under Armours befintliga strategiska och operativa marknadsföringsarbete på den norska, danska och finska marknaden. Du ansvarar för att utforma, implementera och följa upp marknadsplaner och budget för respektive land. Allt för att förtydliga varumärkespositionering, maximering av varumärkeskännedom, och driva genomförsäljning.

Du är en stresstålig problemlösare. Du är en kreativ och kommunikativ, både vad gäller tal och skrift, och är både strategiskt lagd och hands-on i ditt arbetssätt. Du har erfarenhet av att med goda resultat att bygga och genomföra marknadsplaner på en internationell marknad och sitter på bred kunskap om varumärket, produkter, trender på marknaden och sportindustrin i stort.

Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en dynamisk organisation och ett av branschens snabbast växande varumärken!

Det är meriterande med liknande tjänst ifrån andra varumärken.

Arbetsuppgifter

    • I nära samarbete med Export Manager och Country Managers utveckla och implementera våra nordiska och lokala marknadsplaner och budget.
    • Jobba nära säljorganisationen och utveckla relationer med, samt utforma och implementera, specifika marknadsplaner för nyckelkunder.
    • Koordinera externa och interna resurser som tex kommunikations och produktionsbyråer, in house AD mm.
    • Du rapporterar till marknadschef.
    • Du kommer resa till dina marknader löpande, och vara mycket närvarande där, men utgå från kontoret i Stockholm.

Din profil

    • 3 års erfarenhet motsvarande position
    • Eftergymnasial utbildning inom relevant område meriterande.
    • Du arbetar idag med marknadsföring, kanske inom sportbranschen
    • Du är en person som trivs bra i små team och med ett högt tempo där varje medlem är villig att göra det lilla extra för att nå målet!
    • God insikt i den skandinaviska sportmarknaden är ett måste.
    • Mycket goda kunskaper inom Sociala och Digitala medier, samt Trade, Retail, PR och Sports Marketing.
    • Färdigheter i Adobe Creative Suite är meriterande.
    • Flytande i engelska i tal och skrift
    • Mycket meriterande om du har erfarenhet av liknande arbete i Danmark, Norge och/eller Finland.
    • Mycket meriterande om du talar danska, norska och/eller finska.

    Välkommen in med en motiverande ansökan om varför just du skulle passa för denna roll!

Körkortskrav
B
Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Använd formuläret nedan för att skicka in din ansökan och uppge referens: UAEXPMARK-2019-1

Tillträde sker omgående.

Fieldset

 

Verification