Careers

Open positions

For all other job inquiries, please fill out the form below and submit.

Sales Representative - Woolrich

OM MNO
MnO International AB är ett distributionsföretag inom sport och mode. Bolaget har funnits sen 1997 och har sitt huvudkontor i Stockholm. Försäljningen sker idag till totalt 26 länder, med fokus på Skandinavien. Bolagets filosofi bygger på en stark och långsiktig relation med våra partners, återförsäljare, agenter och producenter. Genom en effektiv och professionell organisation vill vi förmedla ett starkt engagemang i alla våra åtaganden. Vi är ca 75 personer som sitter på 3000 kvm med kontor och showrooms i Hammarby Sjöstad. MnO har i över tio års tid representerat Woolrich på den skandinaviska marknaden, från och med 2017 kommer vi nu från vårt showroom i Stockholm att skapa en säljorganisation för att hantera all försäljning i Skandinavien. För mer information se www.mno.se.

OM WOOLRICH
Woolrich grundades 1830 i USA och har en lång historia i att producera högkvalitativa outdoor kläder för extrema väderförhållanden. Känd världen över för sin berömda signatur parka ”Arctic Parka”. På 90-talet började modekoncernen WP Lavori, som då var distributör för den Europiska marknaden att skapa en licensproduktion som kom att kallas Woolrich John Rich & Bros. Det som gjorde licensen möjlig var att WP förstod Woolrich genuina känsla för design och hållbara kläder av högsta kvalitet. Sedan 2016 äger nu WP Lavori rätten till varumärket Woolrich över hela världen.

ARBETSUPPGIFTER
Som säljare på Woolrich kommer du att ansvara för att vårda och fördjupa samarbeten med våra befintliga kunder, samt hitta möjligheter och skapa starka relationer med nya potentiella kunder. Tjänsten utgår från huvudkontoret i Stockholm men du kommer jobba mot hela den skandinaviska marknaden. Du förväntas vara flexibel och styra hela försäljningsprocessen, dvs. planering, bokning av möten med kund och ansvar för fyra införsäljningar per år. Du kommer att följa upp försäljningen med dina kunder för att maximera resultat, samt bygga vidare på ett långsiktigt samarbete. Eftersom du har ett tydligt resultatansvar, krävs det att du som person gillar att jobba mot högt uppsatta mål. Planering och upprättande av försäljningsbudget, samt löpande uppföljningar, analyser och rapportering av resultat kommer att vara en viktig del av arbetet. Rapportering sker till närmsta chef. Du kommer att vara en betydelsefull person i teamet och en ambassadör för varumärket mot alla våra kunder och samarbetspartners. Vi ser därför att det är viktigt att du som person identifierar dig med Woolrich och med våra värderingar.

• Du kan tala och skriva engelska obehindrat
• Du gillar att resa mycket och har lätt för att skapa kontakter
• Du brinner för försäljning och är målinriktad
• Du tar egna initiativ och planerar din tid och ditt arbete på bästa möjliga sätt
• Du trivs i en miljö med högt tempo och mycket eget ansvar • Du är driven, social och positiv som person

KVALIFIKATIONER

• Vi ser att du har relevant försäljningserfarenhet
• Det är meriterande om du har ett väluppbyggt kontaktnät i modebranschen
• B-körkort är ett krav!

Skicka in ditt CV och ett personligt brev till jobb@mno.se senast den 30 september 2017.
Ange referens WOOL-2017-01.

För eventuella frågor kring tjänsten kontakta ansvarig chef – Johan Ericsson – johan.ericsson@mno.se

Vi ser fram emot din ansökan!

 

Supply chain Manager - Under Armour

Under Armour är ett av världens ledande och mest snabbväxande sportvarumärken. Vill du vara en del av att bygga upp Under Armour i Norden? MnO söker en Supply Chain Manager för Under Armour som ska vara med och leda vår back-office team. Du är ansvarig för samtliga administrativa och logistiska processer vad gäller Under Armour för samtliga marknader i Norden.

 

Du leder ett team bestående av fyra personer. Du ska tillsammans med dem ansvara för att orderboken är uppdaterad och korrekt, förse kunder löpande med den information de efterfrågar, se till att leveranser kommer in på lager och levereras ut i tid samt att uppföljning och customer service fungerar enligt direktiv. Du rapporterar direkt till VD och arbetar även nära säljansvariga på samtliga marknader. Du ansvarar för den administrativa och logistiska dialogen med Under Armours Europakontor i Holland. Du är huvudansvarig för våra inköpsprocesser och ska säkerställa att inköpen sköts korrekt enligt direktiv. Du tycker om system, är lättlärd inom IT och har lätt för att se flöden och sammanhang.

 

Du är väldigt noggrann och drivs av ordning och reda gällande siffror och flöden. Du gillar och behärskar att hålla många bollar i luften. Du ser till att alla funktioner inom ditt team drar åt samma håll och levererar resultat enligt plan. Ditt arbete och ansvar spänner ifrån strategisk långsiktig planering till att få den dagliga operativa driften att fungera. Du tycker om en blandning av operativt arbete och strategiskt planerande.

 

Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en dynamisk organisation och ett av branschens snabbast växande varumärken!

 

Det är meriterande med liknande tjänst ifrån andra varumärken.

 

Arbetsuppgifter

  • Ditt huvudansvar rör de administrativa processerna för Under Armour
  • Du kommer med ditt team arbeta nära kunder, internt med VD och säljansvariga samt med motparter hos leverantör i Holland
  • Du ansvarar för att samtliga logistiska flöden planeras och utförs enligt plan
  • Du rapporterar direkt till VD
  • Du har personalansvar och ska vara väl insatt i samtliga funktioner inom ditt ansvarsområde och löpande arbeta för att optimera arbetet inom resp område

 

Din profil

 

  • Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete, helst inom sportbranschen eller liknande bransch
  • Du har gärna erfarenhet av personal och att leda grupper
  • Du är mycket strukturerad och fäster stor vikt vid siffror och detaljer
  • Du tycker om att ha många bollar i luften samtidigt, och drivs av att arbeta mot mål!
  • Du behärskar svenska och engelska flytande, kunskap i finska och/eller danska är meriterande
  • Du har mycket god IT vana och är snabblärd i nya system och program; erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV är särskilt meriterande

Välkommen in med en motiverande ansökan om varför just du skulle passa för denna roll!

 

Körkortskrav
B
Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@mno.se

Företag
MNO International AB

 

Referens

UASCM-2017-8

Export Manager - Under Armour

Under Armour är ett av världens ledande och mest snabbväxande sportvarumärken. Vill du vara en del av att bygga upp Under Armour i Norden? MnO söker en exportansvarig som är ansvarig för vår försäljning av Under Armour i Norge, Danmark, Finland och Island.

 

Du är spindeln i nätet mellan säljchefer på respektive marknad och huvudkontoret i Stockholm. Ansvaret innebär att du ser till att försäljningsmålen hålls, och du är ytterst ansvarig för vår affär mot kund. Du säkerställer att marginal, avtal och rabattstruktur är enligt plan och direktiv. Du ser till att våra rutiner och arbetssätt maximeras mot respektive landsorganisation och vice versa att landsorganisation följer givna rutiner och arbetssätt.

 

Du är noggrann och drivs av ordning och reda gällande siffror. Du är social och hanterar nya relationer på ett bra sätt samt underhåller befintliga. Du gillar att resa (Norden). Du gillar och behärskar att hålla många bollar i luften. Du ser till att alla funktioner drar åt samma håll och levererar resultat enligt plan. Ditt ansvar spänner ifrån strategisk långsiktig planering till att få den dagliga driften att fungera.

 

Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en dynamisk organisation och ett av branschens snabbast växande varumärken!

 

Det är meriterande med liknande tjänst ifrån andra varumärken.

 

Arbetsuppgifter

  • Ditt huvudansvar rör försäljningen och tillväxten på dina marknader
  • Du kommer arbeta nära Country Managers (CMs) och bistå dem med stöd och utveckling enligt behov
  • Du kommer ha visst kundansvar vad gäller vissa Key Accounts tillsammans med CMs
  • Du har budgetansvar för resp marknad tillsammans med resp CM
  • Du har ansvar för att MnOs marginalriktlinjer följs
  • Du behöver tillsammans med CMs ha full koll på samtliga trade terms och kundspecifika villkor
  • Du rapporterar direkt till VD/Säljchef
  • Vi ser gärna att du har personalansvar, antingen direkt eller på sikt, och är högst delaktig i rekryteringsprocesser på dina marknader
  • Du kommer resa till dina marknader löpande, och vara mycket närvarande där, men utgå från kontoret i Stockholm

 

Din profil

 

  • Du har dokumenterad erfarenhet av försäljning, helst inom sportbranschen
  • Du har gärna erfarenhet av personal och att leda grupper
  • Du är mycket strukturerad och fäster stor vikt vid siffror och detaljer
  • Du tycker om ha många bollar i luften samtidigt, och drivs av att arbeta mot mål!
  • Du behärskar svenska och engelska flytande, kunskap i finska och/eller danska är starkt meriterande
  • Du har god IT vana och är snabblärd i nya program och system
  • Du tycker om och är duktig på att hålla i presentationer

Välkommen in med en motiverande ansökan om varför just du skulle passa för denna roll!

 

Körkortskrav
B
Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön med rörlig bonus

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: jobb@mno.se

Företag
MNO International AB

 

Referens

UAEXP-2017-8

 

Fieldset

 

Verification